ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΠΕΤΜΕΖΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ "ΙΔΕΟΜΟΡΦΙΚΕΣ ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ" ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ.




Η τεχνική στην ζωγραφική του εικαστικού δημιουργού Κώστα Ευαγγελάτου χαρακτηρίζεται από την λεπτότητα στο πλαίσιο της εκτέλεσης και συγκροτείται από τις λυρικές μεταπλάσεις της ογκολογικής βαρύτητας της φύσης. 
Αποδίδονται με αυθόρμητη διάθεση ποιητικής έκφρασης, παρουσίας  και πράξης αμέτρητες  πτυχές και φόρμες από συντάξεις συγκεκριμένων κωδικών και εμβληματικών συμβόλων σε αντιπροσωπευτικά δείγματα.





Με ενδιαφέρον αναπαριστάται πέρα από ότι υπάρχει στο περιβάλλον, ότι γεννιέται και μεταλλάσσεται στην σκέψη αυτόνομα και ελεύθερα χωρίς να συμπεριλαμβάνονται περιορισμοί και εμμονές στις σταθμίσεις που διακατέχουν τον καλλιτέχνη .
Σε αυτή την περιδιάβαση των ευφάνταστων καταθέσεων εντάσσονται ενότητες με καθαρά υπερρεαλιστικά στοιχεία και σχηματοποιημένες μορφές της μνήμης  που αναφέρονται σε φαντασιακούς τόπους.
Με μικτές τεχνικές δημιουργείται  αναμφίβολα μια ονειρική ατμόσφαιρα, ενώ βαθμιαία  και σταδιακά υιοθετείται η αφαιρετική γραφή με έμφαση ωστόσο στον αστείρευτο  δυναμισμό των συνθέσεων και στην λαμπερή χροιά του χρώματος
Στις σημαντικές  συνθέσεις  η ταυτότητα των δομήσεων επικρατεί απέναντι στη ζωγραφική δομή της ανάδειξης που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με μια ουσιαστική υπόσταση, που υπαγορεύει και μεταφέρει αισθητικές λύσεις στη διαδρομή  της.

                                      
Πρόκειται για προσεγγίσεις που η έμπνευση τους παρουσιάζει χαρακτηριστικά  στοιχεία  που εικονίζονται με πρωτοποριακό ρυθμό ενώ αποκρυπτογραφούν παρακαταθήκες εξερεύνησης, αρμονικής μαγείας και αισθαντικής σημασίας .
Με καθαρότητα θέσεων παραπέμπουν σε μνημονικές χαράξεις που με εύληπτη αμεσότητα οδηγούν σε οδούς προέκτασης και σε κυτταρικές ιδεοληψίες  που ευπρόσδεκτα στηρίζουν την προοπτική της ολοκλήρωσης.
Στις σειρές των δημιουργημάτων του Κώστα Ευαγγελάτου εμπεριέχονται  συμβολισμοί  που σχηματίζονται με  λιτές και αδρές γραμμές. 
Με μοναδική λεπτομέρεια και  απαράμιλλη διάθεση τα  αληθινά κομψοτεχνήματα του τονίζουν ενημερωτικά πως είναι προϊόντα μελέτης, με μια απλότητα που αποκτά  μεγαλείο. 
Τα οικεία αλλά και τα άγνωστα μοτίβα παίζουν εναλλακτικούς  ρόλους  και  αναδύονται σε πρωταγωνιστές της εμπεριστατωμένης τεχνοτροπίας του καθώς αποκτούν διαστάσεις. Εκπέμπουν εσωτερικό  φως και ενέχουν μια διορατική και εμβληματική συνέχεια. 

                                                                                                 
Σκιαγραφούν μια συμπερασματική  αποτίμηση  που αποτελείται από προσωπικές αναγωγές, καίριες και ουσιαστικές στιγμές με χρονολογική σειρά που λειτουργεί σαν βιωματικός σπινθήρας με ποικίλες αναφορές  που καταδύονταν και καταγράφονται  από χρόνια στο ευρύτερο.
Ο καλλιτέχνης δίνει την ευκαιρία στο φιλότεχνο θεατή να ενστερνιστεί την αμεσότητα που επιβάλλει τα ίχνη της ύπαρξής  και της παρουσίας μιας διερευνητικής διαμεσολάβησης.                                                                       
Ο ιδιότυπος λόγος του ιδιαίτερα ευκρινής για την τονωτική μεγέθυνση των χαρακτηριστικών προσδίδει υπόσταση  στην σχεδιαστική  φύση των επιτευγμάτων του που σίγουρα  έχουν βιογραφικό χαρακτήρα. 
Περιγράφει  θέσεις και θεάσεις  που  λειτουργούν με  κίνηση προς μια διαδικασία επισκόπησης. 
Τίποτα δεν είναι τυποποιημένο η προβλέψιμο στην αυθόρμητη και καθόλου επιτηδευμένη τεχνοτροπία που ακολουθεί. Στους πίνακες ο έντονος συναισθηματικός προβληματισμός  προκαλεί ερωτήσεις για τον ίδιο. Αμετάκλητα αποπνέει  συγκρίσεις για τις πτυχές του υλικού.                                                                
Παράλληλα προχωρεί σε διατάξεις αξιοποίησης του υπάρχοντος δεδομένου με εννοιολογικούς ρυθμούς, δραστική δομή και εσωτερικότητα δόμησης. 
Επιχειρεί μια κατάδυση στο συνειδητό και υποσυνείδητο ορόσημο.




Στις παρούσες εκθέσεις έργων του στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, που συμμετέχει στην μεγάλη ομαδική έκθεση του ΕΕΤΕ, με τίτλο "ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ...
Η Μεσόγειος Θάλασσα μέσα από την ποίηση των λαών της" καθώς και στα Art weekends, που διοργανώνει κάθε Δεκέμβριο στο Art Studio Est- La Chambre στην Αθήνα, κυριαρχεί επίσης ένα είδος προσωπικού ημερολογίου για τον περίγυρο της χθεσινής πολιτικοκοινωνικής συστοιχίας.

ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ
Ιστορικός και Θεωρητικός Τέχνης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις