EΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Η ΝΕΑ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΠΕΙΡΑΙΑ.


Με επιτυχία και παρουσία πλήθους φιλότεχνων και πνευματικών ανθρώπων  πραγματοποιήθηκαν  τα επίσημα  εγκαίνια  της  ατομικής  έκθεσης  εικαστικών  έργων  του  ζωγράφου, λογοτέχνη, θεωρητικού τέχνης  ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ στις Αίθουσες της Δημοτικής Πινακοθήκης Πειραιά, Φίλωνος 29 (Κτίριο Παλαιού Ταχυδρομείου) με τίτλο: "Εξεικονίσεις ArtEst".



Την  έκθεση  εγκαινίασε  με τιμητική  ομιλία της η  ΕΙΡΗΝΗ ΣΤ. ΝΤΑΙΦΑ, Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Πολιτισμού Δήμου Πειραιά, Πρόεδρος Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά. η οποία  αναφέρθηκε σε βιογραφικά στοιχεία για τον δημιουργό  καθώς και στις άλλες δύο μεγάλες εκθέσεις μου "Αισθητικές και θεωρητικές καταθέσεις" το 2016 και " Φυσικά πεδία και εννοιακές φόρμες" το 2017 που είχε εγκαινιάσει επίσης με ομιλίες της.




Την συνολική εικαστική κατάθεση  συγκροτεί  ένα πολυσύνθετο  και πολυάριθμο εικαστικό φάσμα  συλλήψεων
με 162 επιλεγμένα χαρακτηριστικά έργα του καλλιτέχνη από το 1976 μέχρι και το 2018 που παρουσιάζονται σε τρείς ενότητες.
Η πρώτη ενότητα, περιλαμβάνει έργα που εκτέθηκαν τον Νοέμβριο του 2017 στο Espace JanoLe Centre de Sevres στο Παρίσι και τον Νοέμβριο του 2018 στο Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών- Ίδρυμα Βούρου- Ευταξία.
Η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει διαχρονική παρουσίαση προσωπογραφιών και σωματογραφιών που έχουν φιλοτεχνηθεί εκ του φυσικού και η τρίτη ενότητα πρόσφατες ανέκθετες ζωγραφικές συνθέσεις του με εννοιολογικά στοιχεία και ανθέμια. 




Η  ιστορικός  τέχνης   ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ  ΝΑΚΑ  του  University  Paris  1  Pantheon-Sorbone  που  έκανε  την  θεωρητική  προσέγγιση   και  προλόγισε  την έκθεση  στο κείμενο της με τίτλο: «Πρόσωπα από τα υλικά του κόσμου…» που δημοσιεύτηκε στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο  αναφέρει:

''Σε ποιους ορίζοντες ανοίγεται το ζωγραφικό έργο όταν ανοικειώνει τις οπτικές μας προσδοκίες; Αυτό το θεμελιακό όσο και ανεξάντλητο ζήτημα φαίνεται να συνιστά  έναν από τους κύριους άξονες της ατομικής έκθεσης του Κώστα Ευαγγελάτου στο Centre De Sevres στο Παρίσι, τον Νοέμβριο του 2017 και στο Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών τον Νοέμβριο του 2018. 
Στην έκθεση του στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά συναρθρώνονται έργα των τελευταίων ετών του καλλιτέχνη, έργα αφαιρετικά σε καμβά και σε άλλα υλικά με την τεχνική της επίθεσης χρώματος απευθείας από το σωληνάριο. 
Η θεματική των πινάκων είναι κυρίως η προσωπογραφία, μία ιδιότυπη μορφή της, η οποία αποδίδει την πιο κυριολεκτική έννοια του όρου.
Το πρόσωπο στοιχειοθετείται περισσότερο ως μια βασική δομή, αρχετυπική όσο και σύγχρονη, προερχόμενη από ένα υπερχρονικό, ανιστορικό ορίζοντα. 
Ακόμη και τα σύμβολα που συνοδεύουν την εκάστοτε φυσιoγνωμία, όπως τα κιονόκρανα, φαίνεται περισσότερο να συντονίζονται με την αρχαιοπρέπεια  των μορφών και να υπερτονίζουν την εμβέλεια τους στο χρόνο και στο χώρο, χωρίς να επιδιώκουν απαραίτητα την παραπομπή στην αντίστοιχη ιστορική περίοδο.
Η επιλογή του ιωνικού στοιχείου με τις καμπύλες γραμμές εξυπηρετεί, μάλλον, αποτελεσματικότερα την απόδοση μιας κομψής, αενάως κινούμενης ατμόσφαιρας.
Ο καλλιτέχνης υπερβαίνει, με την διάσταση που δίνει σε αυτές τις προσωπογραφίες, την απόδοση ενός μονοδιάστατου υποκειμενισμού και την έμφαση στην ατομικότητα. Απεναντίας, οι υπαινικτικές, γραμμικές προσωπογραφίες του εναγκαλίζουν και δύνανται να εμπεριέξουν ταυτιστικά το πρόσωπο κάθε θεατή με τρόπο που τις καθιστά διαχρονικά ενεργές, αλλά και μόνιμα παρούσες, εφόσον δεν απολιθώνονται στους κόλπους ενός σαφώς προσδιορισμένου χώρου.
Πρόκειται για διαυγή πρόσωπα τα οποία διαφαίνονται μέσα από ένα πυκνό πλέγμα συμβόλων ή αφαιρετικών διάσπαρτων μορφών διατηρώντας άρρηκτη συμφυΐα μαζί τους. Είναι πρόσωπα κατασκευασμένα από το υλικό του κόσμου, του αχανούς, και αστείρευτου σε πλούτο σύμπαντος, το οποίο φαίνεται ταυτόχρονα να ενοικούν, ενώ φέρουν μία έκφραση κατάφωρης αρμονίας.''





O  διακεκριμένος  ιστορικός  και  θεωρητικός  τέχνης   ΛΕΟΝΤΙΟΣ  ΠΕΤΜΕΖΑΣ  που  μελέτησε  τις  συνθέσεις  του  δημιουργού  στο  κείμενο του  «Εξεικονίσεις  του  Κώστα  Ευαγγελάτου»  που  δημοσιεύθηκε  στον έντυπο  και  ηλεκτρονικό
τύπο  επισημαίνει :

''Η τεχνική στην ζωγραφική του εικαστικού δημιουργού Κώστα Ευαγγελάτου  χαρακτηρίζεται από την λεπτότητα στο πλαίσιο της εκτέλεσης και συγκροτείται από τις λυρικές μεταπλάσεις της ογκολογικής βαρύτητας της φύσης. 
Αποδίδονται με αυθόρμητη διάθεση ποιητικής έκφρασης, παρουσίας και πράξης αμέτρητες  πτυχές και φόρμες από συντάξεις συγκεκριμένων κωδικών και εμβληματικών συμβόλων σε αντιπροσωπευτικά δείγματα.
Με ενδιαφέρον αναπαριστάται πέρα από ότι υπάρχει στο περιβάλλον, ότι γεννιέται και μεταλλάσσεται στην σκέψη αυτόνομα και ελεύθερα χωρίς να συμπεριλαμβάνονται περιορισμοί και εμμονές στις σταθμίσεις που διακατέχουν τον καλλιτέχνη.
Σε αυτή την περιδιάβαση των ευφάνταστων καταθέσεων εντάσσονται ενότητες με καθαρά υπερρεαλιστικά στοιχεία και σχηματοποιημένες μορφές της μνήμης  που αναφέρονται σε φαντασιακούς τόπους. 
Με μικτές τεχνικές δημιουργείται  αναμφίβολα μια ονειρική ατμόσφαιρα, ενώ βαθμιαία και σταδιακά υιοθετείται η αφαιρετική γραφή με έμφαση ωστόσο στον αστείρευτο δυναμισμό των συνθέσεων και στην λαμπερή χροιά του χρώματος. 
Στις σημαντικές  συνθέσεις  η ταυτότητα των δομήσεων επικρατεί απέναντι στη ζωγραφική δομή της ανάδειξης που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με μια ουσιαστική υπόσταση, που υπαγορεύει και μεταφέρει αισθητικές λύσεις στη διαδρομή  της.
Πρόκειται για προσεγγίσεις που η έμπνευση τους παρουσιάζει χαρακτηριστικά στοιχεία που εικονίζονται με πρωτοποριακό ρυθμό ενώ αποκρυπτογραφούν παρακαταθήκες εξερεύνησης, αρμονικής μαγείας και αισθαντικής σημασίας .
Με καθαρότητα θέσεων παραπέμπουν σε μνημονικές χαράξεις που με εύληπτη αμεσότητα οδηγούν σε οδούς προέκτασης και σε κυτταρικές ιδεοληψίες  που  ευπρόσδεκτα στηρίζουν την προοπτική της ολοκλήρωσης.
Στις σειρές των δημιουργημάτων του Κώστα Ευαγγελάτου εμπεριέχονται  συμβολισμοί  που σχηματίζονται με  λιτές και αδρές γραμμές.
Με μοναδική λεπτομέρεια και  απαράμιλλη διάθεση τα  αληθινά κομψοτεχνήματα του τονίζουν ενημερωτικά πως είναι προϊόντα μελέτης, με μια απλότητα που αποκτά μεγαλείο.
Τα οικεία πρόσωπα αλλά και τα άγνωστα μοτίβα παίζουν εναλλακτικούς ρόλους  και  αναδύονται σε πρωταγωνιστές της εμπεριστατωμένης τεχνοτροπίας του καθώς αποκτούν διαστάσεις.
Εκπέμπουν εσωτερικό φως και ενέχουν μια διορατική και εμβληματική συνέχεια. 
Σκιαγραφούν μια συμπερασματική  αποτίμηση  που αποτελείται 
από προσωπικές αναγωγές, καίριες και ουσιαστικές στιγμές  με χρονολογική σειρά που λειτουργεί σαν βιωματικός σπινθήρας με ποικίλες αναφορές  που καταδύονταν και καταγράφονται  από χρόνια. 
Ο καλλιτέχνης δίνει την ευκαιρία στο φιλότεχνο θεατή να ενστερνιστεί την αμεσότητα που επιβάλλει τα ίχνη της ύπαρξής  και της παρουσίας μιας διερευνητικής διαμεσολάβησης. 
Ο ιδιότυπος λόγος του ιδιαίτερα ευκρινής για την τονωτική μεγέθυνση των χαρακτηριστικών προσδίδει υπόσταση  στην σχεδιαστική  φύση των επιτευγμάτων του, που σίγουρα  έχουν βιογραφικό χαρακτήρα. 
Περιγράφει  θέσεις και θεάσεις  που  λειτουργούν με  κίνηση προς μια διαδικασία κριτικής επισκόπησης.
Τίποτα δεν είναι τυποποιημένο η προβλέψιμο στην αυθόρμητη και καθόλου επιτηδευμένη τεχνοτροπία που ακολουθεί. 
Στους πίνακες ο έντονος συναισθηματικός προβληματισμός προκαλεί ερωτήσεις για τον ίδιο.
Αμετάκλητα αποπνέει  συγκρίσεις για τις πτυχές του υλικού.
Παράλληλα προχωρεί σε διατάξεις αξιοποίησης του υπάρχοντος δεδομένου με εννοιολογικούς ρυθμούς, δραστική δομή και εσωτερικότητα δόμησης.''












Η  μουσειακού  επιπέδου  έκθεση  που λειτουργεί  από την Κυριακή 24 Μαρτίου  2019  θα  διαρκέσει  μέχρι  την  1η Απριλίου 2019. 




Την  Παρασκευή  29  Μαρτίου  2019,  ώρα  7 μ.μ. και  το  Σάββατο  30  Μαρτίου, ώρα 12  το μεσημέρι  ο  Κώστας  Ευαγγελάτος θα μιλήσει για θεωρητικά θέματα της σύγχρονης τέχνης και θα συνομιλήσει με καλλιτέχνες, ιστορικούς τέχνης, συγγραφείς και λογοτέχνες.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις