ΠΑΝΔΑΙΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Ο ΑΠΕΛΛΗΣ ΣΤΟ ΕΚΘΕΣΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ .

Παρουσιάστηκε με ιδιαίτερη επιτυχία και μεγάλη επισκεψιμότητα η νέα ομαδική έκθεση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος ο Απελλής στην Ηλιούπολη που είχε διάρκεια από τις 10 έως τις 15 Μάϊου 2022 . Περιλάμβανε επιλεγμένα έργα ζωγραφικής ,αγιογραφίας και κατασκευών των μελών αλλά και των φίλων του Συλλόγου .
Η έκθεση εγκαινιάστηκε με την παρουσία του Δημάρχου της Ηλιούπολης Γεώργιου Χατζηδάκη (φωτογραφία) στο φιλόξενο χώρο του Εκθεσιακού Κέντρου του Δήμου της Ηλιούπολης που βρίσκεται στην Λεωφόρο Ειρήνης 14 στην πλατεία Φλέμινγκ της Ηλιούπολης .
Στα εγκαίνια της μίλησαν για αυτήν δύο από τα ιδρυτικά στελέχη και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου η Καίτη Τύμη πρώην πρόεδρος ,επί σειρά ετών, με τεράστια προσφορά στον Σύλλογο και η Ρουμπίνη Παπαλεξοπούλου, αντιπρόεδρος που πάντα συμβάλει στο οργανωτικό μέρος και στην επιμέλεια των εκθέσεων.Επίσης μίλησε ο Στέλιος Ταντούρης, μέλος του Συλλόγου.Όλοι αναφέρθηκαν στην σημαντική ιστορία του ιστορικού και πανελλαδικού Συλλόγου διαμέσου των χρόνων και στην πορεία του που συνδέεται με τα σημαντικότερα εικαστικά δρώμενα τέχνης και πολιτισμού αρκετών ετών .
Παραβρέθηκαν αρκετοί από τους συμμετέχοντες δημιουργούς ,ο ιστορικός ερευνητής, δημοσιογράφος -υπεύθυνος του Μουσείου Εθνικής Αντίστασης της Ηλιούπολης Περικλής Καπετανόπουλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Καλλιτεχνών και Λογοτεχνών Ηλιούπολης Το Εργαστήρι Στέλιος Μαρούλης ,ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Λόγου και Τέχνης (ΠΕΛΤ) Γιώργος Λένης,ο Ανδρέας Αθανασίου θεολόγος, Πολιτικός Επιστήμων, Οικονομολόγος, πρώην Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Ηλιούπολης, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό ,δημοτικοί σύμβουλοι, πλήθος καλλιτεχνών και φιλότεχνων .Ανάμεσα στους επισκέπτες παραβρέθηκε και ξεναγήθηκε στην έκθεση η πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών και Καλλιτεχνών (ΔΕΕΛΚ) Αικατερίνη Βλαχοπαναγιώτου -Μπατάλια (φωτογραφία εξωφύλλου).
Προλογίζοντας την έκθεση με την ιδιότητα του ιστορικού τέχνης και του προέδρου του Συλλόγου ο ΛΕΟΝΤΙΟΣ ΠΕΤΜΕΖΑΣ επεσήμανε μεταξύ άλλων : ”Στην έκθεση που παρουσιάζουμε η τέχνη μέσα από την πολυμορφία της καλλιτεχνικής γλώσσας διαρκώς προτείνει το δικαίωμα στο όνειρο. Δίνει την δυνατότητα στους θεατές χωρίς περιορισμούς ,να φανταστούν διαφορετικά την καθημερινότητα . Οι μορφικές αλληλουχίες στον πραγματικό χώρο και χρόνο αποκαλύπτουν πτυχές της υλικής και πνευματικής διάστασης καθώς της ονειρικής εικόνας. Απεικονίζονται συλλήψεις που αναδύονται από την κρυστάλλωση της υφής και μεταφέρουν σε ένα κόσμο φανταστικό. Οι εικόνες μετατρέπονται σε σύμβολα με ειδική υπόσταση και ικανότητα για να στηρίξουν τις πρωτότυπες αισθαντικές ενέργειες. Πρόκειται για εμβληματικές, μοναδικές και πανέμορφες διαστάσεις που διαθέτουν την πρωτοβουλία της εκποίησης. Εμπεριέχουν τις ιδιάζουσες χαρακτηριστικές και ευρηματικές εκφάνσεις μιας καινοτόμου δημιουργίας που κινείται με δεσπόζουσα καίρια δύναμη προς την χροιά εμβέλειας του προσδιορισμού. Τοποθετώντας την προσθήκη της έντονης χρωστικής ουσίας στις σχεδιαστικές αποτυπώσεις αναφορικά και αναλυτικά ενορχηστρώνονται ιδιότυπα απεικάσματα με την παρεμβατική και παλμική θέρμη ενός ευρύτατου φάσματος της έμμεσης και της κυρίαρχης ζωτικότητας .Η παραστατικότητα απέναντι στην προσθετική μέθοδο της περιγραφής και στην διαχρονική χροιά της ενατένησης προσκαλούν το κοινό του σε μια περιδιάβαση από προικισμένες καταθέσεις . Σε ένα περιβάλλον που μετατρέπει την ατμοσφαιρική φυσική αισθαντικότητα με παραθετική και ιδεογραφική έμφαση σε αυθεντική ιδεογραμμική λήψη και που σχηματικά δρα παράλληλα με την ουσιαστική και αυστηρή σηματοδότηση της κωδικοποιημένης έρευνας . Με την εννοιακή σαφήνεια και με την ευκρινή ακρίβεια απέναντι στο ύφος του αναδυόμενου προσανατολισμού και του ενστικτώδους προβληματισμού. Οι μνημειακές διαστάσεις μεταλλάσσουν έμπρακτα την διαδρομή της άμεσης εκφραστικής δυναμικής που καταλήγει ευπρόσδεκτα σε εξιδανικευμένες αποκλίσεις . Oι ευειδείς τεχνοτροπίες αγγίζουν τα φευγαλέα οράματα της εκλεπτυσμένης βιωματικής θεματολογίας και των περιγραφών. Με προχωρημένη μετάλλαξη τα ευνόητα και εύληπτα μηνύματα σκιαγραφούν πολυκύμαντα και πολυσήμαντα έναν όμορφο κόσμο που προσδιορίζεται αυτούσια από την ψυχολογική διευθέτηση των ποικίλων απεικονίσεων προς τα μονοπάτια της τεχνικής κάλυψης.”
Στην έκθεση συμμετείχαν οι καλλιτέχνες :Aρης Αποστολίκας, Χρίστος Ατλαμαζόγλου,Ματίνα Βαρλάμου, Μάτα Βεροπούλου, Ιωάννης Γαιτάνης, Χρυσούλα Δεμάγκου, Κατερίνα Ζαδέλη-Πολυμενάκου, Κρύστα Ζώτου, Σταματία Καππέ, Τάκης Καρατζάς, Δέσποινα Κιούγλου, Απόστολος Κορδατζάκης, Νάσος Κωνσταντόπουλος, Ευγενία Λέλα, Κλεοπάτρα Μανάτου, Γιώργος Μπαρτζιώκας, Νeli Zofea, Μαριάννα Παλαντζά, Καίτη Πανάγου, Ρουμπίνη Παπαλεξοπούλου ,Αρετή Ρήνα, Κρυσταλλία Παναγιωτάκου-Σαντά, Γεώργιος Σαρλής, Ματίνα Σιώκη, Κωνσταντίνος Στουπάθης, Πηνελόπη Στυλού, Στέλιος Ταντούρης ,Χρυσούλα Στέφου -Τζέμου, Ελευθερία Μάντζιου-Τζιάλλα, Φίλια Ιορδάνογλου- Τζεράκη, Αντα Τσιροπούλου, Καίτη Τύμη, Μαριλένα Φωκά, Aνδριανή Χαλακατεβάκη, Χριστίνα Χαλιορή, Παντελής Παπαντίλης, Νίκος Διάκος.
Σε όλους τους συμμετέχοντες δημιουργούς δόθηκαν από τον Δήμαρχο της Ηλιούπολης Γεώργιο Χατζηδάκη αναμνηστικά, τιμητικά διπλώματα. Στον Δήμαρχο της Ηλιούπολης και σε αρκετούς από τους παρευρισκόμενους δόθηκε ως δώρο η πολυτελής και πολυσέλιδη έκδοση με τις δραστηριότητες του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος Ο ΑΠΕΛΛΗΣ.
Συμπερασματικά θα πρέπει να τονιστεί ότι οι πολυεπίπεδες εκφάνσεις που παρακολουθήσαμε στις καταθέσεις αποτέλεσαν έναν οδηγό για τις επιθυμίες και τις προσδοκίες του κοινού . Ενεργοποίησαν αέναα την συλλογική συνείδηση και την προικισμένη γλώσσα που εκρήγνυται δυναμικά και καταλήγει με πρωτοφανή ποιοτική δόμηση ,με ελπίδα και αισιοδοξία στην θεραπευτική ιδιότητα. Τα καθηλωτικά επαρκή περιβάλλοντα υπήρξαν δοχεία ευφορίας που καλλιέργησαν μια σύνδεση που επαναπροσδιορίζει βαθμιαία και σταδιακά την αίσθηση του αρχιτεκτονικού μεγέθους και την συσχέτιση της περιήγησης . Η γραμμική δομή τους μας προσκάλεσε να γίνουμε μάρτυρες των στιγμιαίων εκφάνσεων που υποδεικνύονταν από διαφορετική οπτική γωνία και της θεαματικής ανάγνωσης που πήγαζε αναπόδραστα από την μεταβαλλόμενη ολότητα της μορφοποίησης ,της αυτοτέλειας και της αυθεντικότητας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις