Η ΕΚΘΕΣΗ ‘’ART’ S LIFE’’ ΜΑΓΕΥΕΙ ΤΟ ΦΙΛΟΤΕΧΝΟ ΚΟΙΝΟ ΣΤΗΝ ΜΠΕΝΑΚΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ .
Εως τις 31 Οκτωβρίου 2025 διαρκεί ο διάλογος και η συνομιλία-συνύπαρξη του Δρ Βιολογίας ,εικαστικού ,λογοτέχνη,στιχουργού Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου και του εικαστικού ,λογοτέχνη,κριτικού τέχνης και λογοτεχνίας Λεόντιου Πετμεζά πάνω στις εκλεπτυσμένες τάσεις και σχολές της
σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας που παρουσιάζονται στο xώρο της Μπενακείου Βιβλιοθήκης της Βουλής των Ελλήνων στο Καπνεργοστάσιο
της οδού Λένορμαν. Η επιτυχημένη έκθεση έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα ,την επισκέπτονται μαθητές σχολείων
και επίσης γίνονται ξεναγήσεις για το φιλότεχνο κοινό .
Στο κριτικό κείμενο του '' Η ΠΟΛΥΚΎΜΑΝΤΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΉ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΊΝΟΥ ΣΙΔΗΡΌΠΟΥΛΟΥ'' ο καλλιτεχνικός διευθυντής του εικαστικού θεσμού ΤΕΧΝΗΣ ΦΛΟΓΑ,κριτικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς επισημάνει :’’Οι δημιουργίες του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου
με αναφορά στην pop -art συγκροτούν ένα απόλυτα αισθαντικό πνεύμα που επικρατεί παράλληλα με το δεικτικό
στοιχείο της εμβόλιμης εντρύφησης στον ενδελεχή κόσμο της γραφής και της απόδοσης . Οι συλλήψεις του τονίζουν με
λεπτομέρεια στην απόδοση μια μεταμοντέρνα διάσταση
απεικόνισης στην οποία το χρώμα κρατά το ειδικό βάρος αλλά
εμπλουτίζει την σχεδίαση και επιφέρει την αντικειμενική χροιά.
Η ζωτική και η ζωογόνα υφή των έντεχνων αποκαλύψεων του
συνυπάρχει επιδέξια και αριστουργηματικά με την περιήγηση
σε επιτεύγματα αποτύπωσης που τονίζουν τις αινιγματικές
τάσεις και διαθέτουν τις ποικίλες ερμηνείες για την σύνθεση
των νοημάτων που διατηρούν τις απαιτούμενες διττές
ισορροπίες .Τα σημεία που προσεγγίζει μορφικά με την
αυτόβουλη έμπνευση παραπέμπουν σε καταβολές εκποίησης
.Οι αναζητήσεις ανάγονται στις φόρμες της ωρίμανσης και
στην επίγνωση του ενστίκτου .
Οι πολυκύμαντοι συνειρμοί καθοδηγούν προσεκτικά κάθε
εκτονωτική έκφραση των καταστάσεων. Ενδυναμώνουν
δραστικά σκιές και διόδους και αντανακλούν σε διευθετήσεις
που περιγράφουν χώρους απρόσμενους και μυστήριους.
Ο ευειδής μικρόκοσμος και ο πολυδιάστατος μακρόκοσμος
της συνδιαλλαγής με τέχνη του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου
πάλλεται ρυθμικά ανάμεσα στο παρελθόν και στο παρόν.
Ενσαρκώνει πολυδιάστατα την ελπίδα για το διαφορετικό
αύριο του υπάρχοντος γίγνεσθαι .Στα πλαίσια της δυναμικής
εικαστικής άδειας επιτρέπει με καίρια προσθετικά
συμπληρώματα την υπόσταση ενός ατέρμονου πλήθους
συμβόλων που το διαχειρίζεται καταλυτικά με αδιάπτωτες
εντάσσεις. Η ευκρινής πολλαπλότητα στην χρήση της φόρμας
του ελευθερώνει τρόπους διαπραγμάτευσης που στην
συνέχεια ακολουθούν την δικαίωση. Ατενίζει τους κύκλους με
έκσταση και υπερβατική ώσμωση . Συσχετίζει τις κατάλληλες
διευκρινήσεις των συμβάντων και των υποθέσεων που
αναμφίβολα χαράζουν τα στοιχεία της εμπειρικής επέκτασης
με επισημάνσεις που σίγουρα επεκτείνουν τις δυνάμεις της
ανανέωσης . Πρόκειται για κορυφαία χαρακτηριστικά
δεδομένα που ανατέμνονται εξονυχιστικά στην πορεία
παράλληλα με την τροπή της περιδιάβασης των εκδοχών.
Μέσα από την προσωπική του εξομολόγηση μας καλεί φιλικά
να εντείνουμε το ενδιαφέρον μας στις παραθέσεις που
βλέπουμε και παρακολουθούμε . Συνδέει τους πλήρεις
ισχυρισμούς του με το συλλογικό πλαίσιο πέρα από την
ατομική οπτική θέση του .
Η πολιτισμολόγος, εικαστικός ,κριτικός τέχνης και λογοτεχνίας
Μαριλένα Φωκά (ΜΑ) έχει γράψει σε κείμενο της για την εικαστική παρουσία
του Λεόντιου Πετμεζά στην έκθεση :Ο ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΉ «ΑΦΑΙΡΕΤΙΚΉ ΔΙΑΚΕΙΜΕΝΙΚΌΤΗΤΑ »ΣΤΗΝ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΉ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΉ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΙΟΥ ΠΕΤΜΕΖΑ:
Η Θεματική ενότητα που απαρτίζουν τα 10 έργα του Λεόντιου
Πετμεζά στον εικαστικό διάλογο με τον Δρα Κωνσταντίνο
Σιδηρόπουλο στην Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων με
τίτλο «Η τέχνη της ζωής» - “Art’s Life” συνιστούν έναν ύμνο
στην αναγεννητική δύναμη της φύσης και την έλλογη φύση
του ανθρώπου ο οποίος βρίσκεται σε μια αέναη
αλληλεπίδραση με αυτήν. Μέσα από την τεχνοτροπία του
ρεαλισμού ο Λεόντιος Πετμεζάς επιδίδεται σε μια
εμπνευσμένη και ιδιαίτερη ερμηνευτική προσέγγιση των ποπ
και μεταμοντέρνων έργων του εκλεκτού «συνδιαλεγομένου»
του επιστήμονα και καλλιτέχνη, αποτελώντας τον «καθρέφτη»
στην πραγματικότητα, μετατρέποντας το μαγικό, το συμβολικό
και το εννοιακό σε συγκεκριμένο, διακριτό και ευανάγνωστο,
αποδίδοντας στο κοινό εικαστικό τους πόνημα ένα
εικονοπλαστικό στοιχείο διακειμενικότητας.
Οι τοπιογραφίες του αποδοσμένος με εξαιρετική σχεδιαστική
δεινότητα, κίνηση και εμμονή στην λεπτομέρεια.
Οι χρωματικές του επιλογές με παλέτα θερμών και γήινων
αποχρώσεων κατακτούν την ματιά του θεατή και με τις υψηλές
χρωματικές του ποιότητες αποκαλύπτει βαθιά κρυμμένες
αλήθειες του σύμπαντος, συνδέοντας την εικαστική του
εργασία με τον βαθύ ποιητικό του στοχασμό. Αγάπη για την
φύση και τον έρωτα, οι δύο κύριες θεματικές του προτάσεις. Η
σχέση των δύο φύλων και η σωματική και πνευματική τους
ένωση που θέλει να οδηγήσει στην ταύτιση, την αλήθεια, την
γνώση και την ελευθερία αναδεικνύοντας την μέσα από
συμβολισμούς, χρωματικά κοντράστ, παραθέσεις, κρυφούς
και φανερούς φωτισμούς, μυεί τον θεατή στην μεταφυσική της
εικόνας ενσωματώνοντας στοιχεία από το δικό του έμπειρο
κριτικό βλέμμα.
Οι εικαστικές του καταθέσεις κορυφώνονται με την σειρά των
έργων του που αποδίδονται με την τεχνοτροπία της
αφαιρετικής ζωγραφικής. Σε μια διαφορετική μορφή του εν
λόγω διαλόγου, εδώ συμπορεύεται με τον συνομιλητή του με
τις ίδιες «εικαστικές-λεκτικές μονάδες», όπου οι θέσεις του ως
πολιτικού επιστήμονα ασκούν ισχυρή επίδραση στα
«κοινωνικά υποκείμενα». Χρώματα στις πιο έντονες
αποχρώσεις, εκρηκτικές και εκτυφλωτικές, κραδασμούς με
καταλυτική δυναμική, απουσία ουσιαστικού και
ολοκληρωμένου σχεδίου έτσι όπως ορίζει ο φωβισμός, ο
Λεόντιος Πετμεζάς, μέσω αυτών «εισάγει διακειμενικά
στοιχεία μέσω της εικονοπλαστικής αφαίρεσης». Από αυτό το
εικαστικό μετερίζι, αναβιβάζει τον αποδέκτη της τέχνης σε
κοινωνό του πολιτισμικού γίγνεσθαι προσκαλώντας τον να
ολοκληρώσει αυτός τον καμβά μέσα από καίριες πολιτικές.''
Στην πρόσφατη ξενάγηση στον χώρο της Μπενακείου βιβλιοθήκης της βουλής συμμετείχε με κριτικές προσεγγίσεις της η πολιτικός,π.Υπουργός και νομικός Κατερίνα Παπακώστα ,μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.
Αξίζει να επισκεθφείτε την έκθεση!!!!!















Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου