OI ENTYΠΩΣΙΑΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ ΜΑΡΑΒΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ.
Γράφει ο λογοτέχνης,κριτικός ΠΑΥΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥ
Συνεχίζοντας την εικαστική πορεία του ο εμπνευσμένος καλλιτέχνης Χαράλαμπος Μαραβάς μετά τις επιτυχημένες συμμετοχές του στις εκθέσεις της ART WAY και την ξεχωριστή ατομική έκθεση του στην Art Gallery 35 του Κυριάκου Τσιζμετζόγλου στον Πειραιά έλαβε μέρος στην ομαδική έκθεση «εκ του λάμπω, ΤΑ ΛΑΜΠΡΙΑΤΙΚΑ» ανάμεσα σε σημαντικούς δημιουργούς ,στην καρδιά της Αθήνας, στο Κολωνάκι, στον ιστορικό χώρο του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου.
Η έκθεση είχε διάρκεια από την Δευτέρα, 31 Μαρτίου έως το Σάββατο, 12 Απριλίο 2025 και πραγματοποιήθηκε σε concept, οργάνωση και επικοινωνία του εκπαιδευτικού και διοργανωτή εικαστικών εκθέσεων, Δημήτρη Λαζάρου.
Στα έργα που παρουσίασε στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο ο Χαράλαμπος Μαράβας ενεργοποιεί την καλλιέργεια της αντανάκλασης και ανακυκλώνει κλίμακες με αναλογίες που οδεύουν ευπρόσδεκτα σε ένα φάσμα προσανατολισμών .Εντυπώνει δεξιοτεχνικά αντιστοιχίες και εκβάσεις με αρχιτεκτονική οργάνωση . Αναδύει συχνά την αισθητική και την φαντασία για ένα καινούργιο σύμπαν διαφορετικό με εδαφική ωστόσο οντότητα , σε ένα περιβάλλον με τόπους έκπληξης , ανθρώπινης αναζήτησης, υπέρτατης και ανεπιτήδευτης αθωότητας . Εισάγει συνθέσεις που εμπλουτίζουν δυναμικά την ιδεαλιστική διάθεση .Προβάλλει τα μυστήρια της φύσης που στέλνουν μηνύματα ενσωμάτωσης ,που ζωντανά συναρπάζουν με την αλήθεια και την παρουσία τους ,που λένε ιστορίες και εκφράζουν το πάθος της ύπαρξης με αριστοτεχνικό και καλαίσθητο τρόπο.'
Ο ιστορικός,κριτικός τέχνης ,επίτιμος πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδας ο Απελλής Λεόντιος Πετμεζάς έχει επισημάνει μεταξύ άλλων για την τέχνη του Χαράλαμπου Μαράβα :Με ειλικρίνεια και αυθορμητισμό ο καλλιτέχνης εκποιεί συνδυασμούς αποκαλύψεων εμφορούμενος από μια εξομολόγηση που αγγίζει καταστάσεις . Στην εικαστική γραφή του εμβόλιμα υπάρχουν τα συναισθήματα της εμβάθυνσης και της ολοκλήρωσης.Η τεχνική του ενορχηστρώνει βιωματικές δυνάμεις συνεκτικά και συνοπτικά. Η περιγραφική αφήγηση του διαδραστικά κυοφορεί ένα ιδιότυπο λυρισμό απέναντι στη μυσταγωγία. Η επικράτηση της δεικτικής, ουσιαστικής και απόλυτα ηθογραφικής αναπαράστασης του συνυπάρχει επιδέξια στη σχεδίαση του. Τονίζει αινιγματικές τάσεις που διαθέτουν την σύνθεση των ποικίλων νοημάτων . Διατηρώντας ισορροπίες και υπέρτατα σημεία αναφοράς σταχυολογεί καταβολές με πλήρεις φόρμες ωρίμανσης. Στις ζητήσεις του έντεχνα η ολοκληρωμένη και εκτονωτική εκφραστικότητα καταλήγει σε σκέψεις που εκτεταμένα και διαφωτιστικά αντανακλούν με πλαστικότητα σε χώρους που φορτίζουν επεκτατικά την ανασυγκρότηση του επιδιωκόμενου ιδεατού .Ο μικρόκοσμος και μακρόκοσμος του κινείτε με ρομαντική διάθεση συγκεκριμένα .Πάλλεται ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον ενσαρκώνοντας την ζωογόνα ελπίδα . Κινούμενος ο δημιουργός με τρυφερότητα συμπληρώνει την υπόσταση των επιτευγμάτων του με ένα ατέρμονο πλήθος συμβόλων. Η πολλαπλή χρήση και η διύλιση του απελευθερώνει καταλυτικά διαπραγματεύσεις. Διερευνητικά με εξευγενισμένο πνεύμα διεκδικεί κύκλους με διατύπωση, έκσταση και υπερβατική όσμωση . Με αδιάπτωτες εντάσεις χαράζει τα φωτεινά μονοπάτια της διευθέτησης που επεκτείνει .Αναβιώνει φιγούρες και φυσιογνωμίες με αναφορές. Αντικείμενα και πράγματα που έχει ανατάξει, παρακολουθώντας τη πορεία τους .Η περιδιάβαση του με παρατήρηση και μελέτη εντείνει σε εκθέματα που κατέχουν την πεμπτουσία της εικαστικής γραφής . Στόχος του είναι να καταδείξει με σημάνσεις μια καθοριστική συμμετοχή. Οι εκλεπτυσμένες μορφολογικές διεργασίες στις κατασκευές του παρατάσσουν δομές και δομήσεις που διαδραματίζονται σε ένα συγκεκριμένο χωρόχρονο που αναμφίβολα είναι αέναα διαχυτικός . Πλαισιώνει με ταυτότητες τις διηγήσεις και τα τοπία της απεικόνισης . Η εμφανής τεχνοτροπία του διακρίνεται για την μνημειακή έκφανση της . Δένει με αναπαραγωγή την κυριαρχία της χροιάς με την συναισθηματική φόρτιση .Τα έντεχνα στοιχεία και υλικά που χρησιμοποιεί στηρίζονται σε στάσεις, στην δόμηση της σύλληψης και στην φωτισμένη ενδοσκόπηση . Οι καινοτόμες συνθέσεις του χαρακτηρίζονται από τις επισημάνσεις της απόδοσης .Εμπεριέχουν περιηγήσεις σε διαδραματιζόμενες διαδρομές ,σε συμβάντα ,σε περιπέτειες και σε ζωογόνες διεξαγωγές . Στην εικαστική εργασία του Χαράλαμπου Μαράβα διακρίνουμε επίσης την παρέμβαση και την εμβάθυνση των τάσεων,την ελευθερία της δράσης και της επίδρασης που στηρίζονται στην καταγραφή της συνοπτικής υποβλητικότητας. Ο καλλιτέχνης προσδιορίζει τις ζωτικές γραμμές τηςεκβάλλουσας συνειρμικής διάστασης του και υπερτονίζει τις φορμαλιστικές διευθετήσεις του . Το διάκοσμο στο θεματικό περιεχόμενο του συγκροτείτε από συμβολισμούς με διαδραστική λεπτομέρεια , προοπτική και συγκριτική ενδυνάμωση. Ο θεατής του συνολικού έργου του αντλεί διδάγματα από τις ενοράσεις,τις κατευθύνσεις,τις παρεμβάσεις,τις οικειοποιήσεις και τις σχηματοποιήσεις του καλλιτέχνη που συνδυάζουν την αυθεντικότητα με την αντίληψη.Όλα αυτά τα προτερήματα αναδεικνύουν οπτικές της θέασης που αναπτύσσονται με διαφάνεια,με χρωματικές και σχηματικές επιφάνειες που σταθμίζουν τις διττές τομές . ''
Αξίζει να αναφερθούμε στις εκπληκτικές κατασκευές του Χαράλαμπου Μαραβά . Το βλεμμα της γάτας είναι φτιαγμενο απο ενα σπιρτοκουτο. Η γατα ειναι απο χαρτι ζωγραφικης που το κόλλησε πάνω στο κουτι.Στο αεροπλανάκι του πρώτου παγκοσμίου πολεμου η ατρακτος του ειναι απο ενα ξυλινο μανταλακι, τα φτερα ειναι από χαρτι ζωγραφικης, οι ροδες ειναι απο πινεζες, ο ελικας ειναι απο σπιρτοξυλο και η βαση του ειναι απο σπιρτοκουκο.
Ο ανθρωπακος ειναι μια καμενη λαμπα ελια και ειναι βαμενος απο λαδομπογιες, η βαση του ειναι απο πηλο.
Ο πυραυλος είναι φτιαγμενος απο μια αδεια μεταλικη θηκη πουρου και τα φτερα του ειναι απο χαρτονι βαμμενος ολος με λαδομπογιες.
Ο πυργος του Αιφελ είναι φτιαγμενος απο σπιρτοκουτα και φελο,βαμενος με λαδομπογιες. Η γαλλικη σημαια ειναι απο χαρτι ζωγραφικης και το κονταρι ειναι απο μια καρφιτσα.
Βιογραφικό:O καλλιτέχνης Χαράλαμπος Μαράβας γεννήθηκε στην Αθηνα. Απο μικρή ηλικία είχε κλίση στην ζωγραφικη και ειναι αυτοδιδακτος. Στην ζωγραφικη τον εμπνέει να φιλοτεχνεί τοπια, γυμνα μοντελα, θαλασσογραφιες και αεροσκαφη της Ολυμπιακης και ξενων εταιριων. Ασχολείτε με την χειροτεχνια και τις κατασκευες .Κυριως φτιαχνει δημιουργίες απο υλικα οπως ειναι απο σπιρτοκουτα, ξυλινα μανταλακια, καμενες λαμπες και φελοι και τους δινει μορφη. Ζωγραφιζει βοτσαλα και κανει αποκριατικες μασκες απο γυψο. Ασχολείτε ερασιτεχνικα με την φωτογραφια. Παρακολουθεί μαθήματα ζωγραφικής στο εργαστηρι Εν Τεχνων . Το 2024 συμμετείχε στην ομαδικη εκθεση εικαστικων της Art Way και ειναι ενεργο μελος. Τον Φεβρουαριο του 2025 παρουσιασε την πρωτη μου ατομικη εκθεση στον Πειραια με τιτλο θεματος σε Πρωτη Αναγνωση. Στις 31 Μαρτιου 2025 συμμετείχε στην ομαδικη εκθεση στον Ελληνογαλλικο Συνδεσμο στο Κολωνακι με θεμα Εκ του λαμπρω Τα λαμπριατικα στην οποία παρουσίασε πεντε πινακες . Τον Μαιο του 2025 πρόκειται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό εικαστικών της Art Way που θα γινει στο Πολιτιστικο κεντρο Καμινι στο Γαλατσι . Το θεμα της εκθεσης ειναι Ωδη στην Ελια.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου